Nasza grupa projektowa MECH w Warszawie

W miniony weekend reprezentacja naszej szkoły czyli grupa projektowa MECH, uczestniczyła w warsztatach: „Pomoc edukacyjna od podstaw”. Warsztaty odbyły się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.
Wyjechaliśmy, jako zwycięzcy pierwszego etapu ogólnopolskiego konkursu „ProtoTYpuj!” w ramach programu: „Nauka dla Ciebie”, realizowanego przez CNK.
Przed nami teraz czas realizacji naszych zamierzonych działań, lecz o nich później – kiedy będzie już co pokazać i pochwalić się efektami 😊Uchylimy tylko rąbka tajemnicy, że zabieramy się za skonstruowanie urządzenia, dzięki któremu uzyskamy darmową energię elektryczną, którą podzielimy się z uczniami naszej szkoły 😉

Póki co przedstawiamy relację naszych uczniów z minionej wyprawy:

W piątek zaczęliśmy podróż do Warszawy zaraz po lekcjach. Choć dla innych nadszedł czas na odpoczynek, to dla nas zaczynał się czas, jakiego się nie spodziewaliśmy.
Po kilku godzinach jazdy autokarem dojechaliśmy do hotelu z „pięćdziesięcioma gwiazdkami”. Po prostu luksusowy. Zjedliśmy pyszną kolację a następnie spotkaliśmy się na wieczorze planszówek. Mistrzem bierek został Tomek a zwycięzcą Uno został Bartek. A Julia z Kingą „płakały, że nie wygrały” 😊
W sobotę o 6:00 godzinie – pobudka, śniadanie. Następnie pojechaliśmy na warsztaty do Centrum Nauki Kopernik. Na warsztatach poznaliśmy bardzo fajnych (czyt. ciekawych, zakręconych, pozytywnych, nietuzinkowych, etc.) ludzi. Między innymi członków pozostałych drużyn, które zakwalifikowały się do wyjazdu tak, jak my. Warsztaty trwały dość długo i były bardzo męczące. Na szczęście było warto.
Po warsztatach zwiedzaliśmy całe Centrum – wszystkie eksponaty, wynalazki, roboty humanoidalne oraz czworonogie. Doświadczaliśmy poczucia przebywania w „przyszłości”.
Aby odetchnąć udaliśmy się po wszystkim na spacer wzdłuż Wisły oraz po starym mieście. Odpoczęliśmy przy Zamku Królewskim a później pod Kolumną Zygmunta.
Tego dnia zjedliśmy późną kolację.
Dzień był ciekawy, wymagający i pełen wrażeń.
W niedzielę wstaliśmy również o godzinie 6:00. Poszliśmy na pyszne śniadanko. Po śniadaniu musieliśmy zabrać ze sobą już wszystkie bagaże prosto do autokaru. Pojechaliśmy do CNK (Centrum Nauki Kopernik).
Kolejne warsztaty – uczyliśmy się, pod okiem profesjonalnych youtuberów. Zaskoczyło nas to, ile youtuberzy zawodowi muszą wiedzieć i na czym się znać: jak nagrywać, różne techniki tworzenia filmu, jak ustawiać światło i obraz, jak ustawiać dźwięki, jak montować. I wiele innych rzeczy. Bardzo wiele różnych działań, sporo poświęconego czasu a to wszystko po to, żeby nagrać niewielki kawałek profesjonalnego filmu – około minuty. Nasz prowadzący – Bartek/nauczyciel, uczył nas jak nagrać i zmontować film. Dał nam wyzwanie, żebyśmy stworzyli sami film. Było to trudne. Po nagraniu Bartek (ten nasz) miał zadanie zmontować to w całość, a że miał to w małym paluszku to odpoczęliśmy na wygodnych fotelikach a on pracował. Po zajęciach udaliśmy się do autokaru i wyruszyliśmy w podróż do domu.
Ten wyjazd był: „bardzo ciekawy”, „bardzo bardzo fajny”, „bardzo edukacyjny”, „fenomenalny”, „zbyt krótki”.
Z tego wyjazdu zapamiętam: „dobre emocje”, „ekierkę królewską”, „robota Ameca”, „jak nam się na samym finale rozleciała budowla z LEGO”, „sympatycznych i różnych ludzi”, „ciekawe rzeczy, o których wcześniej nie wiedziałam”, „świetną zabawę”.